کاراته شوتوکان JKA

ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

گفته می‌شود کاراته دارای قدمتی پنج هزار ساله است و یکی از استادان اولیه و مبتکران این فن «بودید هاراما» می‌باشد که حدود 525 سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته. وی که از پیشوایان مذهبی بود، پس از کسب علوم زمان خود، به منظور آموزش تعالیم مذهبی به دیگران، به تنهایی از هند راه افتاد و پس از راهپیمایی چند هزار کیلومتر و با پشت سر گذاشتن موانع طبیعی بسیار، به چین رسید و در ایالت «هونان» و معبد شائولین اقامت گزید. تعالیم «بودید هاراما» شامل تمرینات شدید انضباطی و انجام اعمال پرهیزگاری بود. وی 9 سال در کوه‌ها و غارها به انزوای کامل نشست، 9 سال ریاضت همراه با تفکر و برای این که شاگردان نیز بتوانند در مقابل ساعت‌های طولانی تفکر و اندیشه، تاب مقاومت بیاورند و نیز با زورگویانی که تعالیم مذهبی و مردان دینی را سد راه خود می‌دیدند به مبارزه و مقابله برخیزند، 18 حرکت تمرینی را ابداع کرد که در حقیقت زیربنای حرکات کاراته امروزی می‌باشد.

از طرفی، هنگامی که حکومت‌های استبدادی در چین، سلسله «کینک» و سلسله «ساتسوما» در اُکیناوا به منظور جلوگیری از ورزیده شدن مخالفان و نیز تحت کنترل درآوردن مردم قانون منع استفاده از شمشیر را به مورد اجرا گذاشتند و به جمع‌آوری سلاح‌های رزمی اقدام نمودند، مردم به سوی آموزش هنر مبارزه با دست خالی روی آوردند که همین امر، موجب شکوفایی هر چه بیشتر «کاراته» شد. 
در سال 1921 یکی از استادان برجسته کاراته اُکیناوا، به نام «گی‌چین فوناکوشی» توانست با قدرت و ظرافت تمام، کاراته را به ژاپن معرفی نماید و برخی دیگر از هنرجویان که تحت تعلیم بزرگترین استادان اُکیناوا قرار گرفته بودند، تکنیک‌های سنتی را با یکدیگر ترکیب نموده و سبک‌های متعددی از کاراته را بوجود آوردند. در حال حاضر کاراته شامل صدها سبک می‌شود که در واقع بازگشت همه آنها به چهار سبک اصلی و مادر می‌باشد. 
شوتوکان    گوجوریو        شیتوریو        وادو ریو

فهرست مطالب



کاراته , شوتوکان , رزمی , آموزش, ] [ ] [ احمدی ]

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 39621
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1