ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

با حضور وزرای ورزش و علوم کلنگ اولین دانشگاه تربیت بدنی کشور در مشهد به زمین خورد. ورزشگاه ثامن ائمه مشهد، عصر روز چهارشنبه 21فروردین ماه 92 میزبان دو وزیر ورزش و جوانان و علوم و تحقیقات و فناوری بود تا کلنگ نخستین دانشگاه تربیت بدنی کشور در پایتخت معنوی ایران به زمین بخورد. پس از سه سال از تصویب طرح تاسیس دانشگاه تربیت بدنی، سرانجام کلنگ این دانشگاه در مجموعه ورزشی ثامن الائمه به دست امام جمعه شانديز به زمین زده شد. در مراسم کلنگ زنی به درخواست وزیر ورزش و جوانان، دیگر مسئولان حاضر در مراسم نیز به طور نمادین به زمین کلنگ زدند. در مراسم کلنگ زنی نخستین دانشگاه تربیت بدنی کشور، دکتر محمد عباسی و دکتر کامران دانشجو با امضای تفاهم نامه مشترک، رسما کار عملیاتی شدن افتتاح این دانشگاه را کلید زدند.

بازگشت


[ 23 / 1 / 1392برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

Kata

فراخوان برای ورود کاراته به دروازه های المپیک؛

جامعه کاراته برای رای دادن درنگ نکنید!

جامعه کاراته برای افزایش شانس این رشته به منظور حضور در المپیک 2020 باید بزرگی و اتحاد خود را نشان داده و به حضور این رشته در المپیک رای دهند. به گزارش سایت فدراسیون کاراته، پس از اینکه نام 7 رشته اضافه شدن به فهرست بازیهای المپیک تابستانی 2020 مطرح شد رقابت همه جانبه ای بین جامعه این ورزشها صورت گرفت تا آنان بتوانن خود را به دروازه های المپیک برسانند. پس از اینکه اخبار معتبری در مورد حذف کشتی از بازیهای المپیک 2020 انتشار یافت، بررسی و رایزنی ها در خصوص اضافه شدند رشته جدید به این بازیها آغاز شد که در این بین به نظر می رسد کاراته بیشترین شانس را داراست. سایت معتبر ورزشی با آدرس اینترنتی چند روزی است که نظر سنجی خود را برای حذف و اضافه شدن رشته های ورزشی به المپیک 2020 آغاز کرده است که در این راستا کاراته برای ورود به این رقابت معتبر با 45 درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد. به نظر می رسد جامعه کاراته ایران به عنوان بخشی از کاراته جهان باید در این رای گیری حضور گسترده ای داشته باشد تا آرزوی چندین ساله این رشته رزمی برای حضور در المپیک محقق شود. برای رای دادن به لینک ذیل وارد شده و ابتدا رشته ای که می بایست از المپیک حذف شود را انتخاب کرده و سپس وارد گزینه 2 شده و کاراته را انتخاب و ثبت کنید.

برای رأی دادن کلیک کنید...


[ 9 / 1 / 1392برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]
[ 30 / 12 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

آیا ویتامین ها راه تازه ای در مبارزه با سرطان هستند؟ بر اساس یافته های محققان آمریکایی، مصرف روزانه یک قرص مولتی ویتامین ممکن است احتمال ابتلا و گسترش سرطان را در مردان کاهش دهد. تحقیق آنها بر پایه بررسی وضعیت حدود ۱۵ هزار مرد بالای ۵۰ سال، به مدت بیش از یک دهه استوار است. نتیجه پژوهش های آنان که در نشریه تخصصی انجمن پزشکان آمریکا چاپ شده است، حاکی از کاهش جزئی موارد ابتلا به سرطان در مردانی است که قرصهای ویتامین مصرف میکرده اند. اما متخصصان هشدار میدهند که برخی تحقیقات دیگر به نتایجی متفاوت رسیده اند و رژیم غذایی مبتنی بر میوه و سبزیجات را توصیه سالم تری دانسته اند. مکملهای ویتامینی، از جمله ویتامین دی، عمدتا برای افراد بالای ۶۵ سال توصیه میشوند. هرچند نظرات درباره فوائد کلی مولتی ویتامین ها برای سلامتی انسان متفاوت است، بعضی تحقیقات نشان میدهند که ضرر مصرف قرص ویتامین برای افراد سالم، از فایده اش بیشتر است و تحقیقات دیگر نیز حاکی از آنند که مصرف ویتامین هیچ تاثیر مثبتی بر سرطان ندارد. با این حال، محققان دانشکده پزشکی هاروارد داده های مرتبط با مردانی را تحلیل کردند که در دو گروه، هر روز یکبار به آنها یا قرص مولتی ویتامین و یا قرص 'دارو نما' داده میشد. تاکید بر رژیم غذایی از هزار نفری که در طول یک سال مولتی ویتامین مصرف میکردند ۱۷ نفر سرطان گرفتند و از هزار نفر دوم که قرص دارو نما مصرف میکردند، ۱۸ نفر. دکتر هاوارد سِسو، یکی از محققان، گفت: "مطالعات بسیاری حاکی از آنند که خوردن مواد مغذی ممکن است ریسک ابتلا و گسترش سرطان را در مردان کاهش دهد. اکنون میدانیم که مصرف روزانه مولتی ویتامین، علاوه بر رفع کمبود ویتامین و مواد معدنی، ممکن است به عنوان عاملی برای پیشگیری از سرطان در مردان میانسال و مسن در نظر گرفته شود."   محققان نمیدانند که آیا میتوان همین تاثیر مشابه را بر زنان یا مردان جوان تر نیز مشاهده کرد یا نه. دکتر هِلگا گرول از مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفته است: "با وجود این که در مردان مورد آزمایش در این تحقیق شدت ابتلا به سرطان کمی آهسته تر شد، ما نمی توانیم اطمینان داشته باشیم که نتیجه این تحقیق واقعاً ریشه در واقعیت دارد یا صرفا بر اثر شانس بوده است.

صفحه اصلی


[ 12 / 12 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

 

       

براساس این تحقیق اندوه بسیار زیاد فشار زیادی برقلب وارد می کند پژوهشگران آمریکایی می گویند افرادی که به تازگی مصیبت دیده اند، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

این تحقیق که روی حدود ۲ هزار نفر انجام شده، نشان می دهد که خطرحملات قلبی در اولین روز پس از فوت یکی ازعزیران بیش از بیست برابر است.

براساس این تحقیق، در اولین هفته بعد از مرگ یکی از عزیزان حملات قلبی به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

از جمله علائمی که باید به آن توجه کرد احساس درد در ناحیه قفسه سینه و تنگی نفس است.

این پژوهشگران می گویند اندوه بسیار زیاد؛ فشار زیادی بر قلب وارد می کند.

براساس این تحقیق، استرس و فشارهای روانی ناشی از فقدان عزیزان باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و لخته شدن خون می شود که این به نوبه خود باعث افزایش حملات قلبی می شود.

در این پژوهش همچنین گفته شده که خواب و اشتهای فرد هم احتمالا تحت تاثیر قرار می گیرد.

این محققان می گویند بسیار مهم است که بستگان و دوستان از این خطرات آگاه شوند وبه آن توجه کنند.

دکتر موری میتلمن، سرپرست این تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی هاروارد می گوید:" در شرایط غم و اندوه و ناراحتی های روانی، باید از خودتان مراقبت کنید و به علائمی که مرتبط با حملات قلبی است توجه کنید."

به گفته دکتر میتلمن افرادی که عزیزی از دست داده اند، خود باید توجه داشته باشند که در دوره ای قرار دارند که احتمال بروز حملات قلبی در آنها زیاد است.

پروفسور پیتر ویسبرگ از مرکز قلب بریتانیا، گفته است:" ما این مساله را می دانیم که تحت شرایطی استثنایی فشارهای احساسی و روانی می تواند باعث حمله قلبی شود."

اما او تاکید می کند که ما نباید این حقیقت را نادیده بگیریم که حملات قلبی ناشی از استرس به طور طبیعی تنها در افرادی اتفاق می افتد که سابقه بیماری قلبی دارند.

"نکته مهم دیگر آن است که اگر از دارو استفاده می کنید، نباید مصرف دارو را به دنبال از دست دادن عزیزی فراموش کنید."

بازگشت


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 39647
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1