کاراته شوتوکان JKA

ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

 

 دانشمندان می گویند فعالیت فیزیکی کودکان به طور معمول بعد از دوازده سالگی کمتر می شود

دانشمندان بریتانیایی می گویند لازم است هرچه سریعتر برای بیشتر کردن تحرک بدنی کودکانی که در سنین دبستان هستند، تمهیداتی اندیشیده شود. آنها اصرار دارند که این اقدام برای پیشگیری از مشکلاتی که در نتیجه این بی تحرکی در آینده سلامت این بچه ها را تهدید می کند، لازم است.
محققان دانشگاه‌های نیوکاسل و استارتکلاید دریافته اند که برخی از کودکان ۸ تا ۱۰ ساله تنها ۲۰ دقیقه در روز تحرک دارند. بر اساس مطالعات آنها دخترها کم تحرک‌تر از پسرها هستند. این یافته ها در ژورنال اینترنتی پلوس وان (plos one) منتشر شده است.
دانشمندان به ۵۰۸ دانش آموز مقطع دبستان قدم‌شمار دادند تا فعالیت فیزیکی شان را در طول هفته اندازه بگیرند. در نتیجه این آزمایش معلوم شد که تنها ۴ درصد از زمان بیداری آنها (۲۰ دقیقه) در هفته صرف انجام فعالیت های ملایم تا سنگین و شدید می شود. این در حالیست که کارشناسان توصیه می کنند که این میزان ۲۰ دقیقه در روز باشد.
دکتر مارک پیرس از دانشگاه نیوکاسل به بی بی سی گفت که از این یافته ها به شدت متعجب شده و به ویژه اینکه معلوم شده فعالیت دخترها از این میزان هم کمتر است. او افزود میزان فعالیت بعد از ۱۲ سالگی کمتر می شود، به این ترتیب و با این میزان کم، معلوم نیست این کودکان بعد از رسیدن به ۱۲ سالگی و هنگامی که به طور معمول فعالیت فیزیکی شان کم می شود، چقدر تحرک خواهند داشت.
الگوهای تلویزیونی و تاثیر آنها
به نظر می رسد که مردانی که در سنین بالاتر بچه دار می شوند بچه های کم تحرک تری دارند. حتی والدینی که بچه ها را از دیدن تلویزیون منع می کردند هم کودکان کم تحرک‌تری داشتند. محققان این نتایج را بسیار غیر منتظره خواندند.
برخی معتقدند تلویزیون می تواند به عنوان الگو عمل کند، بنابراین به عنوان مثال تماشای مسابقات قهرمانی اروپا می تواند کودکان را به تقلید از علایق و عملکرد وین رونی، فوتبالیست تیم ملی انگلستان، وادارد.
پروفسور جان ریلی از دانشگاه استراتکلاید می گوید یک نیاز ضروری مبنی بر دخالت در برنامه روزانه دانش آموزان مقطع دبستان یعنی ۶ تا ۱۲ سال وجود دارد، باید هرچه سریعتر به برنامه زندگی این کودکان چه در خانه و چه در مدرسه رسیدگی کرد.
به گفته او یکی از مهم ترین مسائل این است که دخترها از ورزش خوششان نمی آید. آقای ریلی معتقد است که باید هرچه سریعتر با این مشکل مقابله کرد و طوری برنامه ریزی کرد که با در اختیار قرار دادن امکانات و موقعیت های بیشتر و با استفاده از رسانه ها دخترها هم به ورزش کردن علاقمند شوند.
 

بازگشت


, ] [ ] [ احمدی ]

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 217
بازدید کل : 39652
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1