کاراته شوتوکان JKA

ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که مصرف مقادیر قابل توجه میوه، سبزیجات  و غلات سبوس دار سرشار از آنتی اکسیدان ها خطر وقوع سکته  در زنان را کاهش می دهد، حتی اگر آن ها پیشینه ابتلای به بیماری قلبی را داشته باشند.

بر اساس یافته ای این پژوهش، تصور می شود که آنتی اکسیدن ها با خنثی کردن مولکول های مخرب که به آن ها اصطلاحاً رادیکال آزاد می گویند و با سکته و بیماری قلبی ارتباط دارند، از افراد در برابر ابتلای به سکته قلبی محافظت می کنند.

سوزان رائوتینن، دانشجوی داکتری موسسه کارولینسکه در سوئد و یکی از نویسندگان این گزارش تحقیق گفته است: مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند با مهار تورم و استرس اکسیداتیو، خطر وقوع سکته را کاهش دهد.

انواع میوه و سبزیجات حدود نیمی از ظرفیت آنتی اکسیدان زنانی را فراهم می کند که هیچ پیشینه ابتلای به بیماری های قلبی را ندارند. در گزارش این محققان به مواد غذایی دیگری همچون غلات سبوس دار ( ۱۸ درصد )، چای ( ۱۶ درصد ) و شکلات ( ۵ درصد ) به عنوان منابع غنی آنتی اکسیدان اشاره شده است.

پژوهشگران تاکید کرده اند که اثر محافظ آنتی اکسیدان زمانی موثر است که عواملی همچون ورزش، استعمال دخانیات و آموزش عمومی نیز در نظر گرفته شوند.

خانم رائوتینن و همکاران وی وضعیت سلامت بیش از ۳۱ هزار زن که بیماری قلب و عروق ندارند و ۵۷۰۰ زن را مورد ارزیابی قرار دادند که پیشینه بیماری قلب و عروق دارند و پرسشنامه هایی در مورد رژیم غذایی و دیگر عوامل مربوط به شیوه زندگی را پر کردند.

پس از گذشت بیش از یازده سال، ۱۳۲۲ مورد سکته بین زنانی مشاهده شد که پیشینه بیماری قلب و عروق و یا سکته نداشتند. بین زنانی که پیشینه سکته داشتند، پس از گذشت ده سال ۱۰۰۷ مورد سکته ثبت شد.

بر پایه یافته های محققان، افرادی که بیشترین میزان غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان را مصرف کرده بودند و هیچ پیشینه ابتلای به بیماری قلب و عروق نداشتند، خطر سکته ۸۳/۰ بار بیشتر از افرادی بود که کمترین میزان مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان را مصرف کرده بودند.

بین افرادی که پیشینه بیماری قلب و عروق داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، خطر خونریزی مغزی و یا سکته قلبی آن ها ۱۰/۰بار کمتر از زنانی بود که بیشترین میزان آنتی اکسیدان در رژیم غذایی آن ها موجود بود.

تصور محققان بر این است که آنتی اکسیدان ها به شیوه های مختلفی همچون کاهش فشار خون و اثرات ضدالتهابی، از تصلب شریان و یا مسدود شدن رگ های قلب و مغز پیشگیری می کنند.

محققان بر این باورند بر خلاف آنچه که یافته های این پژوهش در مورد رژیم غذایی اثبات کرده است، آزمایش های کنترل شده و تصادفی استفاده از قرص های حاوی آنتی اکسیدان اثرات مفید و موثری برای پیشگیری از وقوع سکته نخواهند داشت.

این تحقیق که با بودجه شورای تحقیق سوئد برای ساختار زیربنایی و شورای سوئد برای پژوهش اجتماعی و زندگی کاری تکمیل شده و نتایج آن در شماره اخیر نشریه سکته: انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

فهرست مطالب



اخبار , سلامتی , حمله قبلی , خوراک, ] [ ] [ احمدی ]

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 165
بازدید هفته : 201
بازدید ماه : 303
بازدید کل : 39738
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1